Een maand geleden gaf ik de eerste 5 praktijkvoorbeelden van vernieuwing in het onderwijs, of meer specifiek, voor in het klaslokaal. Vandaag volgen, zoals beloofd, de volgende 5 voorbeelden. Hoewel, het zijn er iets meer geworden. De kenmerken zijn hetzelfde: voorbeelden uit de praktijk, die uitgevoerd zijn (of worden) en die dicht bij de leraar en de leerling staan, liefst in het klaslokaal. Voorbeelden die je mee kunt nemen, gebruiken, er je voordeel mee doen of in ieder geval bewust naast je neer kunt leggen.
Wist je dat er een site is die je op allerlei manieren uitlegt hoe je gebruik kan maken van allerhande social tools in de context van een klas? De website geeft bijvoorbeeld 62 manieren om een iPad in de klas te gebruiken of 34 manieren om Googledocs in de klas te gebruiken. Allemaal documenten gecategoriseerd in het gebruik van Google Tools/Apps, (mobiele) apparaten, audio en video, ondersteunend materiaal voor specifieke lesonderwerpen (grammatica of spelling bijvoorbeeld), gaming en online tools. En het mooie ervan? Terwijl je het document in Googledocs opent zie je mensen all over the world die bezig zijn datzelfde document te bekijken en te bewerken. Dus misschien zijn de 62 manieren om en iPad te gebruiken inmiddels tijdens het lezen van deze blog alweer gegroeid. Zo zou het toch moeten zijn.
Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak