Het Nieuwe Werken (HNW) krijgt vaak een stempel ‘containerbegrip’. Er is geen standaardaanpak voor HNW. Dat is op zich prima maar het is daardoor wel lastig voor organisaties om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden. Het helpt om even ‘binnen te kijken’ bij organisaties die al bezig zijn met HNW, maar het vertrekpunt is steeds anders en het doel, de finish, immers ook.
Aan welke knoppen kan je draaien om HNW bij jullie tot een succes van te maken? De basis is bekend: mens, techniek (zowel ICT als huisvesting) en organisatie. Maar je zult dieper moeten graven om de verbanden echt in kaart te brengen. Wat is er precies relevant?
Hutspot heeft die basisverdeling verder verfijnd naar 10 thema’s die op een of andere manier met elkaar verbonden zijn op basis van praktijkonderzoek bij en met klanten. Het succes van HNW zit h’m in de verbinding tussen de thema’s. De samenhang tussen de verschillende onderdelen. Om precies te zijn: de juiste balans tussen twee of meer thema’s van de verschillende onderdelen bepaalt het succes.
HNW valt dus verder te ontrafelen, maar is nog steeds een flinke puzzel. Om te kijken of HNW iets voor jou is, zul je eerst moeten kijken hoe het staat met de thema’s binnen je eigen organisatie. Flink in de spiegel kijken en zorgvuldig de temperatuur opnemen. Daarvoor hebben we de HNW-scan ontwikkeld.
Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak