Als klein cluppie krijgen we een hoop werk gedaan, samen met mooie klanten voor wie we dat werk graag doen. Op deze pagina laten we zien op welke projecten, producten en mijlpalen we trots zijn en delen we onze (ongezouten) mening over de onderwerpen die ons na aan het hart liggen.
Een maand geleden gaf ik de eerste 5 praktijkvoorbeelden van vernieuwing in het onderwijs, of meer specifiek, voor in het klaslokaal. Vandaag volgen, zoals beloofd, de volgende 5 voorbeelden. Hoewel, het zijn er iets meer geworden. De kenmerken zijn hetzelfde: voorbeelden uit de praktijk, die uitgevoerd zijn (of worden) en die dicht bij de leraar en de leerling staan, liefst in het klaslokaal. Voorbeelden die je mee kunt nemen, gebruiken, er je voordeel mee doen of in ieder geval bewust naast je neer kunt leggen.
Hoe zet je de huidige technologische mogelijkheden en tools in om echt op een andere manier te gaan lesgeven? In dit artikel 5 mooie voorbeelden van het nieuwe werken in de klas, die het waard zijn te bekijken, te bespreken, te bediscussiëren en te gebruiken. Of anders in ieder geval bewust te verwerpen. Ik kies er nu 5 uit, over een maand volgen de volgende 5.
De afgelopen maanden heeft Hutspot het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) begeleid bij het formuleren van een vernieuwde online strategie waar zowel de website en het gebruik van social media als de visie op open data onderdeel van zijn.
Op donderdag 12 mei 2011 wonnen Hutspot en TamTam/Mixit een Dutch Interactive Award in de categorie 'Best Intranet'! De award werd uitgereikt voor 'de keuken' van Hutspot; het door TamTam/Mixit ontwikkelde sociale intranet waar we sinds oktober mee werken. De jury was van mening dat onze keuken een mooi voorbeeld is van 'practice what you preach' en slimme innovatie. Wij zijn blij met die waardering!
Hoewel burgerparticipatie zelf niets nieuws is, veranderen de manier waarop we erover denken en de middelen die we ervoor in zetten wel. Burgers worden op grotere schaal bereikt en de activiteiten van de overheid zijn transparanter. Het is daarom belangrijk om bewuste keuzes te maken voor een passende eParticipatie-oplossing. Een stappenplan, van doelen tot tools.
Aan de ene kant sociale innovatie, cocreatie, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Mooie begrippen, veel over geschreven. Frankwatching barst uit zijn voegen ervan. Aan de andere kant supply chain managament, keten optimalisatie, grijze pakken en logistiek. Gevoelsmatig een lichtjaar daartussen. Of toch niet?
Begin 2010 kwamen zes onderwijsinstellingen bijeen voor het verkennen van een gemeenschappelijke basis rondom het thema onderwijslogistiek. Veel (MBO) instellingen worstelen namelijk met de flexibilisering van het onderwijs en de doorvertaling ervan naar de planning en organisatie van het onderwijs. De instellingen zagen de meerwaarde van samenwerking in het zoeken naar oplossingen voor dit thema. De inhoudelijke basis van deze samenwerking werd gelegd door de onderdelen Onderwijslogistiek, roosteren en beheren middelen én de Onderwijscatalogus uit de Triple A Encyclopedie.
De Procesarchitectuur Examinering maakt onderdeel uit van het project Examenprofiel van het landelijk initiatief ‘Examinering’, dat als hoofddoel heeft het maatschappelijk vertrouwen in de examinering in het MBO te vestigen en te onderhouden, en de kwaliteit van de examens te verhogen.
Het Havenbedrijf Rotterdam (HbR) heeft tijdens het project Maasvlakte 2 (MV2) veel kennis en ervaring opgedaan met de wijze waarop complexe infrastructurele projecten kunnen worden gerealiseerd op een economisch verantwoorde wijze én met draagvlak van de organisaties die als stakeholder kunnen worden aangemerkt.
Kenniswerkers zijn exploitanten van hun eigen vermogen. Kenniswerkers hebben immers als geen ander zelf de keuze hoeveel tijd, energie, vertrouwen, kennis en betrokkenheid zij investeren in hun werk- en privé-relaties. Wanneer een organisatie vanuit deze visie naar de mogelijkheden van Het Nieuwe Werken kijkt, wordt een cruciaal aspect onderstreept. Namelijk dat zowel de kenniswerker als de ondernemer waarde uitwisselen. Het is dan niet zo dat slechts één partij haar ‘bezit’ exploiteert.
Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak

Lucienne Post 0682343550
Lucienne Post 0682343550
Eline de Haan 0611355877
Tom Olsthoorn 0620491381
Willem-Jan Swiebel 0638307081
Eric Jongepier 0653375537
Linda Jansen 0652028490