Als klein cluppie krijgen we een hoop werk gedaan, samen met mooie klanten voor wie we dat werk graag doen. Op deze pagina laten we zien op welke projecten, producten en mijlpalen we trots zijn en delen we onze (ongezouten) mening over de onderwerpen die ons na aan het hart liggen.
In dit tweede artikel lees je over een aantal avonturen die we de afgelopen tijd in het mbo-onderwijs hebben beleefd. We hadden al eens eerder verteld over de regierol die we vervullen voor het ministerie van OCW om een grote verandering in het mbo door te voeren. Ondertussen is op de scholen de implementatie van deze verandering gestart en kijken we terug op een succesvolle voorbereiding. De komende periode blijven we ook actief en betrokken, om te monitoren en bij te sturen waar nodig!
We hebben al eens verteld over de regierol die we vervullen voor het ministerie van OCW om een grote verandering in het mbo-onderwijs door te voeren. Ondertussen is op de scholen de implementatie van deze verandering gestart en kijken we terug op een succesvolle voorbereiding. De komende periode blijven we ook actief en betrokken, om te monitoren en bij te sturen waar nodig. In dit eerste artikel lees je over de achtergrond van de verandering in het mbo. In een tweede artikel gaan we in op de bijzondere avonturen die wij de afgelopen tijd in het mbo hebben beleefd!
In de afgelopen anderhalf jaar heeft Hutspot Calibris intensief begeleid bij haar transitie waarbij de subsidie die zij ontvangt in enkele jaren sterk wordt teruggebracht. Er blijven onvoldoende banen beschikbaar voor alle Calibrianen. Daarom heeft Hutspot samen met Calibris een mobiliteitsplan opgesteld om alle medewerkers van werk naar werk te begeleiden.
Het ‘maatschappelijk rendement’ van investeringen in het sociale domein krijgt meer en meer aandacht. Zeker in deze periode van bezuinigingen groeit het besef dat er keuzes gemaakt moeten worden. Een goede onderbouwing en verantwoording van publieke uitgaven is daarbij belangrijk. Het denken in termen van maatschappelijk rendement en het maken van kosten- batenanalyses kan hierbij helpen. Hutspot heeft in opdracht van Calibris onderzoek gedaan naar financiële kengetallen om het maatschappelijk rendement van haar projecten inzichtelijk te maken.
De laatste jaren vliegen termen als online community en communitymanagement je om de oren. Het vakgebied rondom communities heeft een vlucht genomen. Maar is communitymanagement als vakgebied iets wat blijvend is? Ik denk het niet!
Bij MIT hebben ze ontdekt dat, de wellicht hipste beroepsgroep: app-bouwers, willen werken op een plek waar ze elkaar makkelijk live kunnen ontmoeten, in het centrum van een stad. De afstand waarop je nog spontaan en toevallig contact legt is 30 meter. Legt dat een bommetje onder de waarde van een online community? Ik denk van niet. Zolang doel en kenmerken de juiste combinatie vormen, is er veel winst te halen.
Wat doe je als je organisatie binnenkort (bijna) geen subsidie meer ontvangt? De organisatie houdt op met bestaan of maakt een doorstart. Kenniscentrum Calibris koos voor het laatste. Ze gaan de uitdaging aan en willen in 2015 met slimme oplossingen klanten bedienen en eigen geld verdienen. Hutspot ondersteunt Calibris in het verandertraject en legt daarbij een belangrijke rol in visuele communicatie en samenwerking.
Ken je dat? Dat je binnen je eigen organisatie niet de informatie kunt vinden die je zoekt? Terwijl er toch veel geïnvesteerd is in systemen om informatie en kennis kunnen te delen. En wat doe je dan? Doordat je de informatie niet (snel) kunt vinden ga je het (net als ieder ander) zelf bedenken en de informatie opnieuw creëren en vastleggen. Dat kost veel tijd, geld, is best frustrerend en komt waarschijnlijk ook de kwaliteit niet ten goede. Hoeveel handiger zou het zijn als je zo’n informatievraag kan stellen aan een collega?
Samen slimme dingen bedenken vinden wij leuk! Daarom organiseerde Hutspot afgelopen woensdag 24 april een klantenmiddag rondom het thema ‘online communities’. Samen met heerlijke hapjes en een drankje zaten we rond de tafel om antwoord te geven op de vraag: Wat kan een online community voor mijn organisatie betekenen? De middag werd in beeld gebracht door de Jongens van de Tekeningen.
Met een schat aan kennis over de eigen omgeving en een duidelijke mening, is ‘de burger’ een belangrijke belanghebbende bij projecten die zich afspelen in de openbare ruimte. Maar projectorganisaties worstelen met de vraag hoe mensen te betrekken en welke rol zij kunnen spelen. Het inzetten van eParticipatie geeft hier antwoord op.
Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak