• Onze cases

    Als klein cluppie krijgen we een hoop werk gedaan, samen met mooie klanten voor wie we dat werk graag doen. Op deze pagina laten we zien op welke projecten, producten en mijlpalen we trots zijn en delen we onze (ongezouten) mening over de onderwerpen die ons na aan het hart liggen. 

  • Succesvol een community opzetten: in 4 stappen van idee naar behoud

    Bij MIT hebben ze ontdekt dat, de wellicht hipste beroepsgroep: app-bouwers, willen werken op een plek waar ze elkaar makkelijk live kunnen ontmoeten, in het centrum van een stad. De afstand waarop je nog spontaan en toevallig contact legt is 30 meter. Legt dat een bommetje onder de waarde van een online community? Ik denk van niet. Zolang doel en kenmerken de juiste combinatie vormen, is er veel winst te halen.

  • Calibris verandert samen, creatief en met resultaat!

    Wat doe je als je organisatie binnenkort (bijna) geen subsidie meer ontvangt? De organisatie houdt op met bestaan of maakt een doorstart. Kenniscentrum Calibris koos voor het laatste. Ze gaan de uitdaging aan en willen in 2015 met slimme oplossingen klanten bedienen en eigen geld verdienen. Hutspot ondersteunt Calibris in het verandertraject en legt daarbij een belangrijke rol in visuele communicatie en samenwerking.

  • Hoe zorg je dat 37 collega’s het wiel niet opnieuw uitvinden?

    Ken je dat? Dat je binnen je eigen organisatie niet de informatie kunt vinden die je zoekt? Terwijl er toch veel geïnvesteerd is in systemen om informatie en kennis kunnen te delen. En wat doe je dan? Doordat je de informatie niet (snel) kunt vinden ga je het (net als ieder ander) zelf bedenken en de informatie opnieuw creëren en vastleggen. Dat kost veel tijd, geld, is best frustrerend en komt waarschijnlijk ook de kwaliteit niet ten goede. Hoeveel handiger zou het zijn als je zo’n informatievraag kan stellen aan een collega?

  • Rond de keukentafel: met klanten in gesprek over online communities

    Samen slimme dingen bedenken vinden wij leuk! Daarom organiseerde Hutspot afgelopen woensdag 24 april een klantenmiddag rondom het thema ‘online communities’. Samen met heerlijke hapjes en een drankje zaten we rond de tafel om antwoord te geven op de vraag: Wat kan een online community voor mijn organisatie betekenen? De middag werd in beeld gebracht door de Jongens van de Tekeningen.

  • eParticipatie & omgevingsmanagement: bouwen aan vertrouwen bij burgers

    Met een schat aan kennis over de eigen omgeving en een duidelijke mening, is ‘de burger’ een belangrijke belanghebbende bij projecten die zich afspelen in de openbare ruimte. Maar projectorganisaties worstelen met de vraag hoe mensen te betrekken en welke rol zij kunnen spelen. Het inzetten van eParticipatie geeft hier antwoord op.

  • De Veiligheidsregio Haaglanden gaat ‘nieuw werken’

    De Veiligheidsregio Haaglanden (VRH) gaat op een nieuwe manier werken. Het hoofdkantoor in Den Haag wordt gerenoveerd en het werk wordt anders ingericht. Hutspot ondersteunt VRH gedurende deze verandering. Dat doen we door actief mee te denken over de verandering, workshops te organiseren, een community in te richten en allerhande communicatieactiviteiten te verzorgen.

  • Slimmer (samen)werken in het onderwijs: tips & tools

    Het Nieuwe Werken is allang geen modeterm meer, net zo min als Bring Your Own Device. Steeds meer organisaties hanteren beide concepten. Want als je als organisatie hierin niet mee gaat maak je weinig kans op de talentvolle jonge arbeidskrachten. Er wordt echter van starters op de arbeidsmarkt ook verwacht dat ze zelf weten hoe ze slim kunnen werken. Het onderwijs biedt op dit moment weinig aansluiting op dit punt. Waarom is dat en wat kan er beter?

  • Visie nieuwe (samen)werken; mens, techniek en organisatie

    In onze kennissamenleving is het “weten hoe” belangrijker dan “weten wat”. De technologie maakt het ons mogelijk altijd en overal toegang te hebben tot kennis. Onze virtuele wereld is inmiddels vele malen groter dan onze fysieke omgeving. De techniek is een enabler geworden, en wordt ingezet om individuen te faciliteren. Mensen gebruiken de techniek om prive, werk, omgeving, wereld zo met elkaar te verbinden dat er een voor hen optimale leefomgeving (milieu) ontstaat. De hedendaagse (en zeker de toekomstige) techniek doet grenzen vervagen en stelt mensen in staat meer en meer onafhankelijk te zijn.

  • Aanpak voor een werkende eParticipatie oplossing

    Burgerparticipatie is op zichzelf niets nieuws, maar de middelen waarmee de overheid en organisaties in contact kunnen komen met burgers en klanten veranderen. Uit onderzoek blijkt dat tweederde van de mensen het liefst via internet participeert en dat als mensen dit daadwerkelijk doen, hun interesse toeneemt. Participatie zorgt dus ook voor meer betrokkenheid, mits goed uitgevoerd. Hutspot ontwikkelde een stappenplan om de juiste keuzes te maken, van doelen tot tools.

  • Online samenwerken: in 7 stappen goed opdrachtgeverschap

    Dat HNW en online samenwerken (altijd en overal op alle devices online alle informatie beschikbaar voor iedereen) voordelen heeft, zal niemand ontkennen. Voor de meeste bedrijven is de realisatie hiervan geen core business, dus wordt er iemand bij gehaald. Maar waar moet je beginnen? Hoe ben je een goede opdrachtgever, wat moet je absoluut zelf doen en wat kunnen anderen voor je betekenen?

Met ons samenwerken?

Neem dan contact met ons op of kom eens langs

Je vindt ons hier

Caballero Fabriek

Saturnusstraat 60 - unit 9

2516 AH Den Haag

Route beschrijving
Bel of mail ons
Twan Aarts 06-12763576
  • Twan Aarts 06-12763576
  • Wendy Duineveld 06-23555707
  • Eline de Haan 06-11355877
  • Lucienne Post 06-82343550
  • Tom Olsthoorn 06-20491381
  • Suzanne van Kinderen 06-51276111
  • Eric Jongepier 06-53375537
  • Elsa van Bruggen 06-23263718
hallo@hutspot.nl