Als klein cluppie krijgen we een hoop werk gedaan, samen met mooie klanten voor wie we dat werk graag doen. Op deze pagina laten we zien op welke projecten, producten en mijlpalen we trots zijn en delen we onze (ongezouten) mening over de onderwerpen die ons na aan het hart liggen.
Eerder hebben we mijlpalen van het experiment Ruimte voor de regio gedeeld. Een experiment van het ministerie van OCW waarbij mbo-scholen zelf aan zet zijn voor het samenstellen van een opleiding. Wij verzorgden twee jaar lang de procesbegeleiding en informatievoorziening. Nu is onze opdracht klaar. Lees hier wat we hebben gedaan!
Eerder hebben we verteld over de opdracht die we bij Zadkine hadden om bij te dragen aan de implementatie van de nieuwe onderwijsvisie. We hebben hier meer dan een jaar met Zadkine aan gewerkt en mooie stappen gezet! Hier lees je er meer over.
ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten wil de wensen en eisen voor de huisvesting van de toekomst in beeld krijgen. Sinds de zomer van 2020 hebben wij een proces ingericht om dat beeld op tafel te krijgen. Hoe? Vanuit de onderwijsvisie geven we invulling aan het onderwijs van de toekomst. Vervolgens slaan we de brug naar huisvesting. “Wat heb je met het onderwijs van de toekomst nodig van huisvesting?” Lees hier hoe we dat aanpakken.
Samen met ROC van Twente hebben we een handreiking ontwikkeld om onderwijsteams te helpen bij het veelkleurige begrip ‘gepersonaliseerd onderwijs’. Een hot topic! Ben je nieuwsgierig? Lees dan verder voor meer informatie en een preview!
‘Gepersonaliseerd onderwijs’ is een populaire term in het onderwijs. Niet iedereen bedoelt er hetzelfde mee. ROC van Twente ontwikkelde daarom een eigen opvatting. Zo kan een eenduidig gesprek gevoerd worden en kunnen onderwijsteams hier bewuster mee aan de slag. Hutspot heeft hen daarbij geholpen. De opvatting is ook in een handreiking terecht gekomen. Kers op de taart: ook andere ROC’s kunnen de handreiking gebruiken! Lees hier meer over dit traject!
In opdracht van het ministerie van OCW zijn Hutspot en de Visuele Verbinders samen opgetrokken om het Veldtraject passend onderwijs vorm te geven en uit te voeren. Eerder vertelden we daarover toen we net gestart waren. Benieuwd wat het heeft opgeleverd? De resultaten van het veldtraject zijn nu live!
Datagedreven werken biedt veel kansen! In het mbo worden deze kansen steeds meer omarmt. De data die door mbo-instellingen en andere partijen zoals DUO, SBB, gemeenten en CBS worden verzameld, bieden een zee aan mogelijkheden om studenten nog beter te begeleiden bij hun opleiding. Negen mbo instellingen zijn met DUO in twee pilots gaan experimenteren met datagedreven onderzoek. Hutspot heeft de pilots georganiseerd en de deelnemers begeleid. In dit artikel delen we de opgedane inzichten, de lessons learned en vertellen we over de wijze waarop bereikte resultaten worden geborgd in de sector.
Onlangs hebben we twee tools gedeeld die we bij Hutspot voor het mbo hebben ontwikkeld: namelijk vijf variabelen voor het bestuur om het speelveld te ontwerpen én een afwegingskader om met teams dat speelveld in te richten. Onder andere met ROC Mondriaan zijn we hiermee aan de slag gegaan. Lees hier wat het oplevert!
Het onderwijs is altijd aan verandering onderhevig. Maar de extremen waar het mbo nu mee te maken heeft, zijn uniek. Scholen hebben de afgelopen weken laten zien hoe veerkrachtig ze zijn door afstandsonderwijs in no-time neer te zetten. De focus lag bij zoveel mogelijk studenten laten examineren. Nu kijken scholen vooruit naar het nieuwe schooljaar. Hutspot heeft twee tools ontwikkeld om mbo-scholen te helpen bij deze situatie. Je vindt ze hier!
We zijn nu een paar weken volop op afstand aan het werken en dat zal nog even zo blijven. Dat betekent aanpassen! Met onze opdrachtgevers hebben wij de samenwerking ook zo aangepast dat we op afstand verder kunnen werken. En we zijn onlangs gestart bij een ROC waarbij we een nieuwe opdracht helemaal vanaf het eerste moment op afstand hebben ingericht. We lichten een paar cases uit!
Neem dan contact met ons op, we maken graag een afspraak